سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نگاهی بر چادر امروزی ایرانیان - عفاف-حجاب
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نگاهی بر چادر امروزی ایرانیان - عفاف-حجاب
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عفاف-حجاب

 

دوستی احمقان، چون سرابْ ناپدید می شود و چون مِه می پراکَنَد . [امام علی علیه السلام]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?سعید عسگری

سه شنبه 87/11/1  ساعت 4:26 عصر

نگاهی بر چادر امروزی ایرانیان

در جامعه عرب از روبنده استفاده می‌شده‌است و در جامعه ایرانی از چادر و چارقد استفاده می‌شده‌است. استفاده از چادر در میان ایرانیان به دوران پیش از اسلام و به زمان اشکانیان و پس از آن ساسانیان باز می‌گردد.

حجاب، به عنوان نوعی پوشش، که زنان با استفاده از آن سر و گردن خود را می‌پوشانده‌اند، از اساس سنت مسلمانی نیست و عربی هم نیست. سنتی است که نزدِ ایرانیان باستان موجود بوده است (به ویژه نزد ساسانیان).

اگر ما بخواهیم روش های پیدا کنیم تا زنان و دختران ما چادر بر سر کنند تا از رفتار های غیر اخلاقی مردان در امان باشند در گمراهی آشکاری هستیم، به زور چادر کردن بر سر دیگری نه تنها فرد را دین زده می کند بلکه او با این کار هدایت نمی شود، چادر نشانه ی مسلمانی و ایمان و تقوا نیست بلکه باید عفاف داشت، چرا حجاب در سال پنجم هجرت واجب شد چرا از ابتدا این نشد چون که ابتدا می بایست عفاف داشت بعد حجاب اگر از ابتدا حجاب واجب می شد و عفافی در کار نبود این حجاب هیچ فایده نداشت ، حال در جامعه ی امروز ما که دختران عفاف ندارند حجاب را چه سود و اگر این حجاب در کار باشد به عفاف دیگران لطمه خواهد زد راه حل این مشکل این است که از طریق فرهنگ وارد شد و به زنان آموزش عفاف داد و وقتی آن ها عفاف را فرا گرفتند چون به درجه ای بالا از ایمان رسیده اند با عقل خود بهترین حجاب را انتخاب می کنند، اسلام فرموده که زن باید تمامی بدن خود به غیر از صور ت و دست ها تا مچ را بپوشاند ولی باز می بینیم که زن های عرب از روبنده استفاده می کنند این به این دلیل است که آن ها به تقلید از اجداد خود به حجاب می پردازند اگر در این جامعه عرب کسی به سنت ایرانی یعنی با چادر حجاب انجام دهد ممکن است کوته فکری او را نا مسلمان بخواند آیا این چنین است!، یا در جامعه ما اگر کسی مانتو بپوشد تا در آن حد که چسبان و بدن نما نباشد چه اشکالی دارد؟ بسیاری از مردان می گویند اشکالی ندارد ولی اگر پسرشان همسری این چنین گزیر کند مخالفت می کنند حرف را گرد می کنم پرداختن به مساله حجاب مهم و امری واجب است ولی چون در جامعه ما عفاف وجود ندارد پرداختن به این موضوع بی فایده می باشد  پس باید به عفاف توجه کرد زیرا هم مقدم بر حجاب است وهم حجاب را در بر می گیرد. چرا مردم در دوره پهلوی چادر بر سر بودند و الان این طور؟ آیا به راستی علت غربزدگی است؟نه علت دین زده ای است.

                              چشم و دل را پرده می بایست اما از عفاف     

                                                       چادر پوسیده بنیاد مسلمانی نبود 

                                                                       (پروین اعتصامی )  

حجاب برای راحتی وآسودگی بانوان است اگر اسلام برای زن حجاب آورده برای راحتی اوست نه سختی اش.

زن در حجاب همچون غنچه است ،غنچه تا غنچه است در حجاب است وهیچ کس هوس چیدن آن را نمی کند.

زنان تا در حجابند همچون غنچه اند وهیچ کس دست طمع وتصرف به سمت آن ها دراز نمی کند،اما همین که این حجاب راکنار بگذارند مورد طمع دیگران قرار خواهند گرفت

دختران عزیز مگر شما جواهرات قیمتی خود را در پوشش قرار نمی دهید تا از دسترس نا اهلان دور بما ند؟ چه گوهری گران تر وجود خود شماست؟ چرا خود را ارزان در جلوی هر چشمی قرار می دهید؟

مانتو و چادر و ... که بدن زن را می پوشاند در فتوای امام خمینی (ره) سه شرط دارد:(جنسش-رنگش-دوختش)جلب توجه نامحرم را نکند.

دختر عفیف، زن بی حجاب همچون میوه ی شاخه ای است که از دیوار باغ به بیرون آویزان است و هر رهگذر به سوی آن دست دراز می کند.

حجاب بوی خوش گل عفاف است.

النگوی تواضع و گردنبند عفت و پاکدامنی رابه خود بیاویز عزیز خواهی شد ،اگر مثل یوسف زندان را به اسارت تن ترجیح دهی.

 

 

 

 



  • کلمات کلیدی :
  • نظر شما( )

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    نگاهی بر قرآن
    حجاب و عفاف
    نگاهی بر چادر امروزی ایرانیان
    احادیث
    معرفی کتاب

    بالا

      [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]


    کل بازدید
    4266
    بازدید امروز
    12
    بازدید دیروز
    1
     Atom 
     RSS 

     درباره خودم

    عفاف-حجاب .
    <

     لوگوی وبلاگ


    اشتراک